Rezumat carte “Un gentleman la Moscova” de Amor Towles

Recenzie Un gentleman la Moscova de Amor Towles

Debordand de umor, cu o distributie stralucitoare de personaje si cu o scena frumos redata una dupa alta, acest roman istoric “Un gentleman la Moscova” de Amor Towles arunca o vraja in timp ce relateaza stradania contelui de a intelege mai bine ce inseamna sa fii un om cu un scop.

Un gentleman la Moscova” este si una din cartile preferate a lui Bill Gates, aflandu-se pe lista de recomandari ale acestuia pentru vara 2019.

Caracteristici generale ale romanului

Categorie: roman istoric

Data la care a fost publicat: 6 septembrie, 2016

Numar de pagini: 465

Rating pe Goodreads: 4.34

Descrierea romanului

Actiunea romanului Un gentleman la Moscova are loc pe fundalul schimbărilor rapide care au loc ca urmare a Revolutiei Ruse, care a rasturnat monarhia, precum si toate celelalte clase aristocratice din Rusia. Cu bolsevicii la carma, puterile odata revolutionare au fost fortate sa isi dea seama cum sa isi canalizeze ideile insurgente in incercarea de a crea un guvern stabil. Rezultatul a fost zeci de ani de foamete, violenta, cenzura si distrugere.

Blocat in hotel, Rostov vede cum oamenii vin si pleaca din viata sa, iar prin aceasta lentila sunt refractate schimbarile din Rusia de-a lungul cartii. Multe dintre aceste schimbari sunt subtile, in stilizarea parului facial sau in schimbari de puncte de vedere sau de comportament. Un cititor atent va obtine mult mai mult din aceasta carte decat cineva care vrea sa o parcurga in graba pentru a o taia de pe lista.

Cartea este structurata un pic ca un palindrom, in care multe dintre evenimentele de la inceput sfarsesc prin a reaparea si a incheia cercul spre final. Paralelele si situatiile care se oglindesc unele in altele se regasesc de-a lungul cartii, intr-un fel care evidentiaza modul in care circumstantele se schimba si oamenii sunt nevoiti sa se adapteze.

Alaturi de intriga principala, cartea amesteca ocazional cu o usurare comica, comentarii politice si unele cu tangente filosofice. Inceputul pare putin mai lent, deoarece pregateste o multime de lucruri care se intampla mai tarziu.

Cine este Amor Towels?

Nascut si crescut in zona Bostonului, Amor Towles a absolvit Yale College si a obtinut un master in limba engleza la Universitatea Stanford. Provenind dintr-o familie de bancheri si dupa ce a lucrat ca profesionist in domeniul investitiilor timp de peste douazeci de ani, in prezent se dedica cu norma intreaga scrisului, avand o pasiune pentru literatura rusa. Locuieste in Manhattan impreuna cu sotia si cei doi copii ai sai.

Romanele sale Rules of Civility, A Gentleman in Moscow si The Lincoln Highway s-au vandut impreuna in peste cinci milioane de exemplare si au fost traduse in peste treizeci de limbi.

Ce spun cele ai de seama personalitati si publicatii celebre despre romanului lui Towles?

Sursa: GatesNotes

A Gentleman in Moscow este o poveste uimitoare pentru ca reuseste sa fie un pic din toate. Exista romantism fantastic, politica, spionaj, parenting si poezie. Cartea este, din punct de vedere tehnic, fictiune istorica, dar ar fi la fel de corect poti sa o numesti thriller sau poveste de dragoste.” (Bill Gates, A Gentleman in Moscow has a little bit of everything)

Irezistibil… In cea de-a doua sa lucrare eleganta, Towles continua sa exploreze problema modului in care o persoana poate duce o viata autentica intr-o perioada in care simpla supravietuire este o performanta in sine… … Povestea lui Towles, la fel de generos filigranata ca un ou Fabergé, straluceste de nostalgia epocii de aur a lui Tolstoi si Turgheniev.” (O, The Oprah Magazine)

Stralucitor… plin de dialoguri sprintene, observatii ascutite si o serie de personaje extraordinar de bine conturate… Towles scrie cu gratie si verva despre moravurile si manierele unei societati aflate in pragul unei schimbari radicale.” (NPR.org)

De unde poti cumpara Un Gentleman la Moscova?

Carturesti: versiunea in romana sau versiunea in engleza

Libris: versiunea in romana sau versiunea in engleza